Swedbank öppnar Sveriges modernaste bankkontor i Utopia

Swedbank öppnar under våren 2016 ett bankkontor i Utopia Shopping. Utopia-kontoret blir en unik satsning från Swedbank då det nya bankkontoret kommer att följa Utopias öppettider och låta Umeåborna göra bankärenden även efter kontorstid och på lördagar.

- Vår ambition har hela tiden varit att kvarteret Forsete där Utopia Shopping ligger ska bli en stad i staden med shopping, restauranger, gym, hotell, arbetsplatser, bostäder och utbildning. Så vi är mycket nöjda att kunna utöka servicefunktionerna i Utopia och tror att Swedbanks etablering hos oss ytterligare kommer att stärka Utopias som en mötesplats, säger Thomas Johansson på Balticgruppen Fastighet.

Swedbank öppnar i Utopia ett helt nytt koncept, en modern, lättillgänglig bank med generösa öppettider i en ny miljö.

- Det känns väldigt spännande och som ett steg i rätt riktning att finnas på plats där våra kunder befinner sig. Ett bankkontor med öppettider 10-19 på vardagar som dessutom är öppet på lördagar tillhör ovanligheterna. Vi vill hålla en hög nivå av service och tillgänglighet på kontoret. I Utopia blir vår huvudinriktning att använda oss av Swedbanks digitala utbud. Vi kommer att hjälpa våra kunder att ansluta sig och använda våra digitala tjänster. Ett besök på Utopia är en väg in till hela Swedbank, säger Marie Johansson, kontorschef Swedbank Umeå.