Umeåentreprenör lanserar ny podcast ”Entreprenörsresan”

Entreprenören Isak Björnström släpper en ny podcast, Entreprenörsresan, med premiär den 11 maj. I den samtalar Isak med personer som delar med sig av erfarenheter och tips från sin resa som företagare.

I podcasten Entreprenörsresan möter Isak Björnström varje vecka en gäst som startat företag och, under sin resa, samlat på sig erfarenheter och insikter. I varje avsnitt samtalas om entreprenörens bakgrund, affärsidé, utmaningar och framtid. Varje gäst delar även med sig av flera tips.

-Tanken med podden är att den ska vara intressant, lärorik och spännande att lyssna på. Den ska vara en inspirationsboost för entreprenörer eller personer som funderar på att starta företag. Det finns så många människor som bär på idéer, men som velar och inte tar steget och testar dem. Det är dem jag vill nå ut till, säger Isak Björnström.

Idén till podcasten fick Isak när han själv startade företaget Caicla och ville ta del av erfarenheter som andra entreprenörer bär på. Genom podcasten får fler personer möjlighet att dra samma lärdomar från dem han intervjuar.

-Jag blir lycklig efter varje intervju. Det är enormt peppande att få möta och samtala med andra entreprenörer. Det har dessutom gett mig bra kontakter och nätverk. Nu när jag spelat in nio avsnitt börjar jag se en röd tråd i allas erfarenheter, säger Isak Björnström.

Avsnitten, som är cirka 30 minuter, släpps varje torsdag med start 11 maj. Första avsnittet gästas av entreprenören Edvin Frohm från Jo Kommunikation, som startade sitt företag på BIC Factory. Detta avsnitt lanseras i samarbete med Almi Företagspartner Nord och tillväxtprogrammet TRIUMF.

Om BIC Factory

BIC Factory arbetar för att upptäcka och stödja unga, lovande entreprenörer som vill starta egna företag i Umeå. Just nu har BIC Factory en satsning med inriktning mot digitala affärer. BIC Factory erbjuder en kreativ miljö, prisvärda lokaler, stöd och nätverk. Hittills har verksamheten resulterat i 106 nya företag och mer än 160 individer har fått stöd. Dessa individer driver idag sammanlagt 95 aktiva företag, varav 88 % har sitt säte i Umeå och 92 % i Västerbotten. De 43 största företagen omsatte tillsammans 435 miljoner kronor, och hade 243 anställda vid den senaste mätningen 2016.

Kontakta;
Isak Björnström, 0738-33 62 88
Kerstin Edvardsson, BIC Factory, 070-675 97 38

Podcasten finns på iTunes (Podcaster) och Acast under namnet "Entreprenörsresan" och du kan bland annat lyssna här. För mer information, lontakta:

Isak Björnström

Kerstin Edvardsson