Underbara Clara Sveriges bästa sajt

Umebloggaren Clara Lidströms blogg vinner första pris i kategorin Årets Tidskrift när Internetworld korar Sveriges bästa sajter.

Varje år utser branschtidningen Internetworld Sveriges hundra bästa sajter. I kategorin Årets Tidskrift vinner Umeåbloggaren Clara Lidström första pris i kategorin Årets Tidskrift.

– Att bli uppmärksammad av Internetworld är en enorm ära – och visar också på de nya tider som råder i mediesverige. Idag kan en blogg på allvar konkurrera med tidskrifter finansierade av stora mediehus. Framtiden ligger för de nätaktörer som har en tydlig personlig avsändare och hög kvalitet på sitt innehåll, kommenterar Clara Lidström priset.

Bakom sajten Underbara Clara ligger förutom Lidström också flera andra duktiga Västerbottenskreatörer. Som formgivaren Kajsa Nilsson, Johan Bodén som ritat sajten, Marika Sjöberg på SES Nordic från Vilhelmina som byggt den. Och så webbredaktören Erica Dahlgren.