Dela

Foto: A. Adolfsson

Löpträning för ovana, start 9 april

Om du behöver draghjälp för att komma igång med att röra på dig är det här precis vad du behöver! Målsättningen med dessa träffar är att ha kul tillsammans och att klara av att gå, jogga, springa 5 kilometer. Anna Sjöström Amcoff leder gruppen med mycket glädje (se ovan) till nya höjder.

Vi erbjuder löpträning till dig som:

  • inte tror dig kunna springa på grund av krämpor
  • är stressad och behöver tid för återhämtning
  • är rökare och vill utmana dig själv
  • har en längtan efter mer ork i vardagen
  • mår bra av att röra på dig
  • tycker det är roligare att träna tillsammans med andra

 

Datum
26 mars
klockan 12.15 - cirka 13.45 erbjuds konditionstest, blodtrycksmätning, vilopuls och självskattning.
9 april - 14 maj klockan 12.15-13.00 startar löpträningen på strandpromenaden under cykelbron till Teg och fortsätter med ett träningstillfälle i veckan, måndagar samma tid. Totalt 6 löptillfällen.
22 maj går Blodomloppet för dem som vill ha det som en morot.
28 maj klockan 12.15 - cirka 13.45 erbjuds återigen konditionstest, blodtrycksmätning, vilopuls och självskattning.

Ledare
Anna Sjöström Amcoff, Hälsocoach, Arbetsmiljö & hälsa

Kostnad
150 kronor

Välkommen med din anmälan!

 

Det finstilta: Vid frånvaro vid kursstart (ej anmäld inom 24 timmar från aktivitetstart) debiteras anmäld deltagare full kostnad. Sporren förbehåller rätten att eventuellt ställa in evenemanget på grund av för få anmälda (minst 6) och om så sker aviseras det via mejl till anmäld deltagare.

Om det är fullbokat men du ändå vill anmäla ditt intresse går det bra att skicka ett mejl till sporren@umea.se där du anger ditt namn, mobilnummer, mejladress och arbetsplats, så skriver vi upp dig på en reservlista ifall någon lämnar återbud efter anmälan. Om så sker meddelar vi dig via mejl.

Dela med dig:

Umeå kommun