- Umeå kommun
- | Språk
- | Lättläst
- | Barn och utbildning
- | Mat och fasta
Mat och fasta
Berätta om ditt barn inte äter allt
Du måste berätta för skolan
om ditt barn inte äter all sorts mat.
Då måste du fylla i en blankett och skicka till skolan.
Fyll i blanketten om specialkost.
Ditt barn får fasta under Ramadan
Ditt barn får fasta i skolan,
men personalen måste veta det.
Då måste du skriva en lapp om att ditt barn fastar.
Eleven ska komma med lappen till skolan
i god tid före Ramadan.
Lunchmaten i skolan är inte kvar efter lunchtid.
Eleven måste själv ha med sig
mellanmål till eftermiddagen.