Administratör, Stadsledningskontorets HR-avdelning
HR-avdelningen vid Stadsledningskontoret är den största av förvaltningens åtta avdelningar. Avdelningen har ca 45 medarbetare och arbetar med kommungemensamma löne- och HR-frågor. Stadsledningskontorets förvaltning utgör stöd för att verkställa grunduppdrag samt de ansvar och åtaganden som kommunfullmäktige delegerat till kommunstyrelsen och dess utskott samt ett antal ytterligare nämnder, bland annat Personalnämnden och den Personaladministrativa nämnden. Förvaltningen utgör även ett stöd till den politiska ledningen och de förtroendevalda i en rad frågor. Läs mer om Stadsledningskontoret olika avdelningar här.
Som administratör hos oss kommer du ha ett viktigt och givande arbete där du med med engagemang, professionalitet och samarbete levererar värdeskapande stöd till ledning och verksamhet. För goda resultat och en enhetlig, konsekvent tillämpad personalpolitik.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som administratör kommer du att vara en central del av vårt team, där du erbjuder administrativt stöd till HR-avdelningen och övriga delar av organisationen. Dina ansvarsområden kommer att omfatta en rad administrativa uppgifter, såsom exempelvis:
- Diarieföring, arkiv och informationssäkerhetshantering
- Beställningar av lokaler, resor och materiell
- Bistå vid hantering av behörigheter vid objektshantering av bl.a. HR-objektet
- Uppdatering och planering av intranät och annat informations och kommunikationsmaterial
- Bokning och uppföljning av utbildningar samt vara superuser i bl a kursplattformen
- Rekvirera pengar och fakturahantering
- Samordna hanteringen av kommunens 25-årsgåva.
Vi söker dig som har:
- Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
- Erfarenhet av administrativt arbete, inklusive diarieföring och systemhantering inom offentlig verksamhet.
- Kunskap om offentlig sektor och sekretess och kan tillämpa detta i praktiken.
- Förmågan att självständigt planera och genomföra uppdrag, med ansvar från start till mål.
- Kommunikativa färdigheter, där du kan skriva tydliga och anpassade texter samt kommunicera digitalt
- Erfarenhet av att arbeta i olika administrativa systemstöd
Vi ser fram emot din ansökan!
Om Umeå kommun
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?
Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: Flytta - Umeå kommun
Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter.
Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner här.
Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.
Övrig information
Tillträde: 2025-03-31
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: Heltid
Antal lediga befattningar: 1
Referensnummer: 2024/929
Kontakt:
Karin Ahnqvist, HR-direktör, 090-161171
Facklig företrädare:
Carina Lidgren Heimersson, SACO, 090-161254
Maria Lindgren, Vision, 090-163343
Publicerat: 2024-12-18
Sista ansökningsdag: 2025-01-08