Support
- FAQ vid inloggningsproblem till exempelvis Unikum eller Digiexam Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
- FAQ vid problem med Chromebooks Öppnas i nytt fönster.
- Byt ditt lösenord Öppnas i nytt fönster. – kan göras av elever själva då de befinner sig på skolans nät.
Kontakta din lärare eller mentor som i sin tur kan felanmäla vid behov.
Användarsupport
Försök ta reda på lösningen själv eller prata med en klasskamrat. Kontakta därefter din lärare som kan ta din fråga vidare vid behov.
Teknisk support
Eventuell sjukdom kan påverka nedanstående öppettider. Alla enheter har lunchstängt klockan 12–13.
Forslundagymnasiet: onsdag, klockan 9–12
Dragonskolan: måndag–fredag, klockan 08.00–15.30
Maja Beskowgymnasiet
Måndag, klockan 9–12
Tisdag, klockan 13–17
Onsdag, klockan 8–17
Torsdag, klockan 13–17
Fredag, klockan 8–17
Midgårdsskolan
Måndag, klockan 09.00–16.30
Tisdag–fredag, klockan 08.30–16.30
Användarsupport
Kontakta berörd lärare som felanmäler vid behov.
Teknisk support
Vasaskolan
Måndag, klockan 13–17
Torsdag, klockan 8–12
Mossvägen
Tisdag, klockan 8–12
Vid övriga frågor, tag kontakt med expeditionen: kontaktuppgifter Komvux Öppnas i nytt fönster.
Har du har frågor om innehållet i systemen, till exempel var du hittar information från skolan, kontaktar du respektive verksamhet.
På gymnasiet kontaktas mentor i första hand om frågan gäller Skola24 och schema.
Tekniska frågor
Har du problem med inloggning eller andra tekniska frågor, se:
Om problemet kvarstår kan ska du i första hand kontakta berörd verksamhet (skola eller förskola) som kan ta ärendet vidare till supporten.
Personal
Information om support för personal har tagits bort från skolportalsidan. Informationen hittar du på Intranätet "Support och kompetensutveckling" Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.