Lättläst
Här kan du läsa om Umeå kommun.
Du kan också läsa om
vilken service du kan få av kommunen.
Du kan klicka på rubrikerna i menyn.
Kontakta kommunen
Du kan ringa till kommunen
på telefonnummer 090-16 10 00.
Du kan skicka mejl till kommunen
på adressen umea.kommun@umea.se.
Du kan skicka brev till kommunen.
Adressen till kommunen är:
Umeå kommun
901 84 Umeå
Du kan gå till stadshuset
och prata med dem som arbetar där.
Stadshuset har adressen Skolgatan 31 A.
Stadshuset har öppet de här tiderna:
Sommartid 08.00–16.30
Vintertid 08.00–17.00