IT-support, lösenordshantering och distansarbete

Att arbeta på distans

De flesta når den interna informationen och systemen direkt från arbetsplatsen. Jobbar du på distans behöver du logga in för att nå intranätet och dina sparade IT-system.

Logga in

Gå till intranätet och följ instruktioner för att logga in. Du slipper logga in flera gånger och på olika webbplatser för att nå intranätet och vanliga system.

Genom att använda multifaktorsinloggning via app, SMS eller bank-id når du både intranätet och vanliga system. Har du laddat ner multifaktorsinloggning via app är du en bland 9 000 medarbetare som har gjort det. Har du inte appen, logga in via SMS eller bank-id. När du loggar in når du dina vanliga genvägar och favoriter och du kommer också att kunna klicka på länkar till intranätet i mejl och dokument.

Exempel på system som du når direkt via intranätet:

  • Självservice, personal- och lönesystem
  • Ärendeportalen, personalfrågor och lön
  • IT Felanmälan
  • Office 365 (exempelvis mejl, Sharepoint och Teams)
  • Inköp och fakturahantering, Proceedo
  • Tidredovisning, Medvind
  • ProRenata

Läs mer om distansarbete på www.intranet.umea.se/distansarbete Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Andra sidor

Sidan publicerades