Digital publicering
Umeå kommuns digitala kanaler ska följa den grafiska profilen.De digitala tillämpningarna ska vara funktionella och visuellt upplevas som ljusa och lätta. Formgivning av digitala tillämpningar i form av webbplatser ska stämmas av med kommunikationsavdelningen innan publicering.
Princip stående banner – med bild som fungerar med vit logotyp
Princip stående banner – med bild som kräver bakgrundsplatta bakom fyrfärgslogotyp
Princip kvadratisk banner – med bild som fungerar med vit logotyp
Princip kvadratisk banner – med bild som kräver bakgrundsplatta
Andra sidor
- Annonser
- Arbetsgivarvarumärke, koncept
- Arbetskläder
- Bilder, foton
- Designriktlinjer, rutsystem, marginaler, storlekar och placering
- Digitala gränssnitt
- Digital publicering
- Fordon
- Färger
- Grafiska element
- Ikoner, symboler och illustrationer
- Inspiration
- Kampanjprinciper
- Kontorstryck, mejl
- Logotyper
- Mallar
- Namn och namnbruk
- Profilprodukter
- Rollups
- Skyltar
- Stadsvapnet
- Särskild profilering
- Trycksaker
- Typsnitt