Stäng

Måltidsleverantör Tegelslagaren, Måltidsservice (för personer över 65 år)

På grund av ändrade rutiner för säker hantering av personuppgifter kan vi inte längre erbjuda digitala beställningar för kylda matlådor. Har du frågor eller andra ärenden gällande din eller din anhöriges matleveranser ska du kontakta hemtjänst eller handläggare.

Det gäller även för när personen vill pausa, starta upp eller ändra sitt abonnemang.

Gör så här:

  • Menylapp skickas hem till dig i samband med matleveransen på måndagar.
  • Du ska fylla i menyn med namn, adress och ringa in de matalternativ du önskar.
  • Lämna sedan menyn till chauffören eller till hemtjänsten senast torsdag samma vecka.
  • Behöver du stöd att fylla i eller lämna in din menylapp så kontakta din hemtjänst.

Du får din mat även om du inte lämnar in menylapp.

Vår meny

Vår målsättning är att dina måltider ska vara en höjdpunkt på dagen och alla maträtter ska vara vällagade och noga anpassade till den näring och energi som du behöver. Menyn planeras av oss på Måltidsservice och varje vecka erbjuds en stor variation av maträtter med kött, fågel, fisk, grönsaker och husmanskost. Vid högtider som jul, påsk och midsommar erbjuds klassiska rätter med tradition.

Du som kund kan känna dig trygg med att du erbjuds hållbara och näringsriktiga måltider som i så stor utsträckning som möjligt tillagas från grunden.

All mat lagas på plats i Tegelslagarens kök, Tegelbruksvägen 7.

Abonnemang för matlådor

Halvt abonnemang innebär en stående leverans av 7 måltid i veckan fördelat med 3 måltider vid måndags leveransen och 4 måltider vid torsdags leveransen.

Helt abonnemang: Stående leverans av 14 måltid per vecka fördelat med 6 måltider vid måndags leveransen och 8 måltider vid torsdags leveransen.

Önskemål

Meddela din hemtjänst om du har önskemål om maträtter som du inte äter exempelvis fiskmarätter eller vegetariska maträtter.

Eller om du själv önskar välja maträtter kan du göra det genom att markera sina val på menylappen och skicka med chauffören på torsdagar.

Avbokning/ändring

Beställning, avbokning eller ändring meddelas till din hemtjänstutförare. Har du endast hemtjänst är det den kommunala hemtjänsten på området.

Stopptider vid avbokning

Klockan 12.00 torsdag för leverans följande måndag.

Klockan 12.00 tisdag för leverans följande torsdag.

Kontakt

Västtegs kök

kok.vastteg@umea.se

Besöksadress

Verkstadsgatan 4 A
904 32 Umeå

Socialtjänsten

Socialtjänsten
Umeå kommun
901 84 Umeå

Kontakta socialtjänsten Länk till annan webbplats.

Sidan publicerades