Dags för er årliga uppdatering av föreningsregistret
Varje år efter årsmötet behöver er förening uppdatera och godkänna era uppgifter i föreningsregistret, det vill säga bokning- och bidragssystemet. Det är avgörande för att ni fortsatt ska kunna boka resurser/lokaler till subventionerat pris och söka bidrag.
För att ni som förening ska kunna boka resurser/lokaler till subventionerat pris (föreningstaxa) och söka bidrag måste ni vara aktiverade i bokning- och bidragssystemet och årligen uppdatera och godkänna era kunduppgifter. Det är ett av Umeå kommuns grundläggande krav som föreningar måste uppfylla för att vara bidragsberättigade.
I korthet betyder det att föreningens administratör efter årsmötet måste logga in i Bokning- och bidragssystemet och göra följande:
- Kontrollera, eventuellt ändra och därefter godkänna föreningens uppgifter (görs allra längst ner under Administrera, Kunduppgifter)
- Lägga upp, eller ändra, er styrelse (görs under Förening, Styrelse)
- Ladda upp era senaste årsmöteshandlingar (görs under Administrera, Filer)
Om föreningen väljer att inte ladda upp giltiga årsmöteshandlingar och godkänna uppgifterna i föreningsregistret kommer status att ändras till Ej bidragsberättigad. För att ändra tillbaka statusen till Bidragsberättigad behöver ni kontakta Föreningsbyrån.
Mer information
-
Kontakt
Föreningsbyrån, bidrag
090-16 10 00 (växel) fritid.bidrag@umea.se -
Kontakt
Lokalbokning, Föreningsbyrån
090-16 18 55 fritid.bokning@umea.seVi tar helst emot frågor via mejl, men vill du ändå ringa kan du göra det vardagar klockan 10–12.